Od 1. apríla 2015 vchádza do platnosti novela zákona o používaní registračnej pokladnice. Dotkne sa veľkého počtu podnikateľských jednotiek, ktoré túto povinnosť doteraz nemali.
Základnou podmienkou pre nové elektronické registračné pokladnice (ERP) je, že musia byť priamo on-line prepojené s informačným systémom daňovej správy, a to od 1.1.2015. Pre podnikateľov, ktorí mali povinnosť používať ERP aj v minulosti, ale ktoré neumožňujú priame on-line prepojenie s finančnou správou, platí tzv. prechodné obdobie na výmenu starých ERP za nové. Pre tých, ktorým táto povinnosť vznikla s platnosťou k 1.1.2015, je potrebné zakúpenie ERP s on-line prepojením.
Pre vybrané daňové subjekty, ktoré v priebehu jedného mesiaca nevydajú viac ako 1000 blokov (napr. lekári, veterinári,…) je postačujúce používanie virtuálnych registračných pokladníc (VRP). Je to najlacnejší variant, ktorému predchádza podanie žiadosti k využívaniu virtuálnej registračnej pokladnice a následná registrácia u správcu dane. Ide o bezplatnú aplikáciu používania registračnej pokladnice, ktorá umožní splniť novú zákonnú povinnosť a má veľa administratívnych výhod pre podnikateľské subjekty. Jediným finančným nákladom pri jej využívaní je internetové pripojenie. Formulár na registráciu VRP, ako aj postup k registrácii, je k dispozícii na stránke finančného riaditeľstva Slovenskej republiky.