Vo februári 2015 spustila daňová správa skúšobnú verziu využívania e-kolkov v Bratislavskom kraji. Používanie e-kolkov predstavuje novú formu úhrady správnych poplatkov na daňových úradoch.
Úhrada prebieha bankovým prevodom na zberný účet prevádzkovateľa systému alebo zakúpením „potvrdenia pre evidenciu poplatku“ v rôznych nominálnych hodnotách na pobočkách Slovenskej pošty. Zaplatenie správneho poplatku prebehne buď vopred (kúpov e-kolku v kiosku, zakúpením „potvrdenia pre evidenciu poplatku“), alebo až po podaní spoplatnenej žiadosti (na základe predpisu alebo výzvy).
Týmto novým systémom bude DÚ v prípade nezaplatenie správneho poplatku vyzývať dlžníka k jeho zaplateniu, a to na základe predpisu podľa e-kolku. Zavedenie e-kolku je najvýhodnejšie pre podnikateľské subjekty, ktoré komunikujú so správcom dane elektronicky. Jeho plné využívanie je v prevádzke od 18.2.2015.
Tí, ktorí si podávajú žiadosť poštou alebo osobne, majú možnosť zakúpiť si e-kolok vopred na konkrétnu službu vo vybraných kioskoch umiestnených v budovách Ministerstva vnútra SR.